Opgelet! Social Media staat alweer helemaal vol met hilarische 1 april grappen van bedrijven
Dit weekend is het weer zover: 1 april. Wij weten niet of jij nog grappen op de planning hebt staan, maar bedrijven zijn op dit moment alweer bezig. Social media wordt namelijk op dit moment alweer overgenomen door de meest hilarische 1 april grappen van bedrijven. Nog niet gespot? Wij zetten ze voor je op een rij!
Bedrijven als EasyToys, Efteling en Coolblue gaan weer helemaal los dit jaar.
1 april grappen van bedrijven
Sinds een paar jaar halen niet alleen maar kinderen, maar ook bekende bedrijven maar al te graag 1 april grappen uit. Het internet staat dan ook elke jaar rond 1 april vol met advertenties en reclames die vaak niet te vertrouwen zijn. De ene is opvallender dan de ander, maar allemaal even hilarisch.
En elk jaar lijken bedrijven steeds meer hun best te doen. Ook dit jaar is het natuurlijk weer raak en bekende bedrijven zoals EasyToys, Efteling, Coolblue en nog veel meer hebben hun hilarische 1 april grappen al gepubliceerd. Wij zetten ze even voor je op een rij!
1. Efteling
Bij Efteling opent de attractie Carnaval Festival in een nieuw jasje. In Samenwerking met het populaire dj-duo Lucas en Steve wordt deze attractie voorzien van nieuwe muziek, die een stuk sneller is. Maar naast nieuwe muziek zijn er ook nieuwe gondels ontworpen met ingebouwde speakers. Hierdoor kunnen de gasten van Efteling niet alleen de muziek horen, maar ook voelen. Dit geeft Carnaval Festival een hele nieuwe dimensie, op het gebied van muziek, maar ook in snelheid.
2. EasyToys en New York Pizza
EasyToys en New York Pizza hebben hun handen ineen geslagen voor het ontwikkelen van een nieuw product. Beide bedrijven doorbreken namelijk graag taboes en komen daarom samen met drie hele bijzondere special edition glijmiddelen: BBQ chicken, cinnamon bread en Pepperoni. Welke ga jij als eerst testen?
3. Venco
In Nederland zijn we gek op drop. Precies om die reden komt het bekende merk Venco nu met een product waardoor jij nog vaker van die heerlijke drop smaak kan genieten. Drop pasta is namelijk binnenkort verkrijgbaar in de supermarkt.
4. Cup-A-Soup
Iedereen is welbekend met Cup-A-Soup. Soms hebben we namelijk een opkikker nodig aan het einde van de middag en dan is een soepje natuurlijk perfect. Ze zijn alleen niet zo handig om onderweg mee te nemen, maar daar heeft het bedrijf wat op gevonden. Zij introduceren namelijk drinkpakjes voor onderweg, die gekoeld het lekkerste zijn. Binnenkort verkrijgbaar in de smaken rundvlees, erwt en champignon crème.
5. Dr. Oetker
Wij houden er natuurlijk allemaal van om zelf de keuken in de gaan. Vooral als we iets gaan bakken van Dr. Oetker. Maar dit merk vindt dat we niet alleen de binnenkant van ons lichaam moeten verwennen met dit lekkers. Daarom komen zij nu met een skincare-lijn, genaamd Oet Care. Een smakelijke verzorging voor jouw huid!
6. Coolblue
Aangezien energie tegenwoordig steeds duurder wordt willen we allemaal een beetje besparen. Helaas blijkt dit nog best lastig te zijn, maar daar heeft Coolblue wat op gevonden. Hun nieuwe bespaarassistent Yamuda zorgt er namelijk voor dat jij er nooit meer zelf aan hoeft te denken om energie te besparen.
7. Vitakraft
Wil jij jouw kat eens extra verwennen? Dat kan met de nieuwe snack van Vitakraft, Cat Yums met muissmaak. Gemaakt van echte muizen voor een extra vleesachtige smaak. En je kan het bedrijf zelfs een handje helpen door een gratis muizenvangkit te bestellen.
8. Albert Heijn
Hou jij ook zo ontzettend veel van de Albert Heijn reclames? Dan hebben wij goed nieuws. Deze supermarkt komt aankomende zaterdag namelijk met hun eigen film: Bart & Ilse The Movie.
9. Weleda
Het merk Weleda staat natuurlijk bekend om hun verzorgende producten en daar hebben ze er dit jaar één aan toegevoegd. Zij introduceren namelijk de Skin Food Smeerboter. Dit product is net als alle andere producten van Weleda voedend en gezond, alleen dan voor de binnenkant van je lichaam.
10. Kidworks
Hoewel veel bedrijven voor een grappige insteek kiezen tijdens 1 april zit er soms ook een belangrijke boodschap achter een 1 april grap. Zo deelde de organistatie Fairtrade Nederland een campagne waarin het bedrijf Kidworks claimt een uitzendbureau te zijn voor kinderen vanaf 7 jaar, om zo de arbeidskrapte in Nederland op te lossen.
En deze 1 april grap wordt niet gedeeld omdat die zo grappig is, maar om bewustheid te creëren over kinderarbeid. Want terwijl deze campagne ontzettend veel negatieve reacties ontvangt in Nederland (veel mensen ervaren door deze campagne gevoelens van woede, schaamte en verdriet) is kinderarbeid in ander landen nog de normaalste zaak van de wereld. Dit komt namelijk doordat katoenboeren regelmatig geen fatsoenlijk inkomen verdien, waardoor zij hun kinderen moeten inzetten om voldoende inkomen te genereren. Iets om goed over na te denken!
Van Hyves tot kneedgum: deze 25 dingen herken jij sowieso uit je kinderjaren