Maak kennis met Sephora kids: 11-jarigen die met paps creditcard skincare kopen
Toen wij vroeger de leeftijd van 11 bereikten, hadden we nog nooit van cleanser of moisturizer gehoord. Misschien kreeg je van je moeder af en toe een crèmetje opgesmeerd of kreeg je in de zomer een aantal klodders zonnebrand op je toet, maar that’s it. Dat is heel anders dan hoe Generatie Alpha met beauty omgaat: maak kennis met Sephora kids.
Sephora kids
Sephora kids zijn kinderen die tussen 2010 en 2020 geboren zijn dus vallen onder Generatie Alpha (en dan voornamelijk de jaren tussen 2010 en 2013) en nu dus net ouder dan 10 jaar zijn. Geen kleine kinderen meer, maar ook geen tieners. De leeftijd waarop je nog geen volledige skincare-routine of uitgebreide make-upkast verwacht, maar niks is minder waar. 11-jarigen staan massaal in de Sephora om de laatste skincare te kopen van het geld van paps en mams. Maar uh.. heb je dat écht nodig op die leeftijd? Niet om nu *bejaard* over te komen, maar is huid op die leeftijd niet perfect?
Dit fenomeen komt voornamelijk voor in Amerika, waar je de Sephora in elke stad wel terugziet. En dan met name in de rijkere delen van de stad, omdat de kids daar met de creditcard van paps en mams mogen zwaaien. Vooral de viral TikTok merken, bijvoorbeeld Drunk Elephant, worden veel gekocht. Zo vertelde een make-up artist op TikTok dat het inderdaad heel normaal was om ‘klanten’ te hebben die 8 of 11 jaar oud waren. Heel TikTok staat vol met verhalen over Sephora kids, de één nog gekker dan de ander. En ook een beetje pijnlijk.
@emily_harper_ The parents were never home either. Did a $200+ makeup appointment on a little girl that took 15 minutes. #sephora #sephorakids #storytime #grwm
Toch vertelt ze ook dat het altijd heel makkelijk was, omdat kinderen vaak gewoon heel veel highlighter willen en toch niks nodig hebben. Opzich prima, helemaal als ‘t gaat om een kinderfeestje.
@shennymua These kids know what they want! #sephora #kidsbelike #beauty #beautytips #drunkelephant #dior #toofaced #soldejaniero #rarebeautyblush
@nishanoelleandfam They’ve been thinking about this for a while! @sephora #fyp #kidsbelike #kidssaythedarnestthings #preppy #sephora
Waar de meeste mensen moeite mee hebben, is het onaangepaste gedrag van de kids. Kinderen die denken dat zij overal recht op hebben, als ze daar shoppen. Of dat te maken heeft met de leeftijd of met de manier waarop ze zijn opgevoed.. dat laten we maar even in het midden. En het is ook vervelend dat veel producten uitverkocht raken omdat rijke kids het opkopen, zonder dat ze het écht nodig hebben. Tjsa.. het is maar waar je je druk om maakt. Toch blijft het wel een bijzonder fenomeen.
@nemu.jo how am i getting bullied by a 10 year old???? #sephora #storytime #sephorakids #girlhood #makeup #rant #sephorashoppinghaul
@sarahklait I wish we got to take our private jet to disney world instead 🥺 #pov #richkidsbelike #richpeopleproblems #richkids #skincareroutine
Sephora komt niet naar Nederland, zó reis jij voor nog geen 100 euro naar Parijs