Emma Toussain
Emma Toussain Life 29 nov 2023
Leestijd: 1 minuut

Spotify Wrapped is uit: dit zijn de grappigste reacties op jullie muzieksamenvatting

Het is weer zo ver: het meest confronterende maar toch leuke onderdeel van het einde van het jaar.. Spotify Wrapped. Heb jij ‘m al gecheckt?

Wat staat er in jouw Wrapped?

Het kan bijna niet zijn dat je niet weet waar we ‘t over hebben, maar laten we de boel toch maar even inleiden. Wrapped is een virale marketingcampagne van Spotify. De campagne, die sinds 2016 jaarlijks wordt uitgebracht, elk begin december, stelt Spotify-gebruikers in staat een compilatie van gegevens en voorkeuren. Heel leuk – vooral om van anderen te zien. Wel tot een bepaalde hoogte, want iedereen deelt zijn of haar screenshots via social media.

Op Twitter gaat #spotifywrapped helemaal viral en we delen de leukste en meest herkenbare tweets met je.

https://twitter.com/Frankzinnig/status/1729887531276365940

Receiptify

Eerder dit jaar kon je al een beetje ‘vals spelen’ door een andere app te gebruiken. Aan het einde van het jaar krijgt elke Spotify-gebruiker een ‘Wrapped’ lijstje toegestuurd, met daarin de meest geluisterde nummers van dat jaar. Ook het genre wat je graag aanklikt en het aantal minuten dat je podcasts hebt geluisterd komen daar in voor. Vaak raden we halverwege het jaar al een beetje wat erin komt, maar door de app Receiptify te gebruiken maakte je alvast een soort bonnetje aan. Ook hier werd jouw luistergedrag gescand en ook dat kon je delen op social media.

Ga je bijna afstuderen? Dit moet je allemaal regelen